9 0

Kim Martens

Werkzaam bij Allerzorg sinds: september 2020

Wat vind je het mooiste aan jouw werk als HR-manager?

In onze organisatie staat de zorg voor cliënten voorop. Als afdeling HR willen wij ervoor zorgen dat die zorg optimaal kan verlopen en dat betekent dat we het voor onze medewerkers goed voor elkaar moeten hebben. Ik vind het mooi om dit alles bij elkaar te brengen: te verbinden en samen resultaten behalen.

Kun je iets vertellen over de mensen in jouw team?

Onze afdeling bestaat uit verschillende subafdelingen. Zo hebben we personeelsadviseurs die zich bezig houden met het business partnerschap binnen de verschillende divisies en het geven van gevraagd- en ongevraagd advies richting management maar ook het opstellen van personeelsbeleid. Onze personeelsadministrateurs regelen de hele personeelsadministratie. Zo maken zij de contracten en verwerken bijvoorbeeld alle mutaties. Natuurlijk hebben we ook salarisadministrateurs die zorgen voor een juiste en tijdige betaling van de salarissen.

De opleidingsfunctionaris en – administrateur zorgen ervoor dat er opleidingsbeleid is, dat er een leermanagementsysteem is met alle belangrijke e-learnings om bevoegd en bekwaam te blijven maar ook dat mensen die een opleiding volgen goed geregistreerd staan en dat leerlingen bijvoorbeeld hun gespreksverslagen tijdig inleveren. Ook zorgen zij voor het binnenhalen van subsidies waarmee een deel van de opleidingskosten kunnen worden betaald. We hebben een verzuimadministrateur die alles regelt rondom verzuim. Bij Allerzorg werken we ook met zzp'ers. Onze zzp-administratie houdt zich onder andere bezig met contractbeheer van zzp'ers en detacheringsbureaus.

Wat is jouw visie op werkgeluk?  

Werken in de zorg is een passie en vaak een roeping. Daarnaast is het ook een fysiek beroep. De balans tussen privé en werk is heel belangrijk, die moet in evenwicht zijn. Het heeft invloed op elkaar. Werkgeluk is in mijn beleving aanwezig als deze balans goed is en je bevlogen je werk kunt doen.

En waarom is dat zo belangrijk?  

Het met plezier je werk doen zorgt ervoor dat je een bevlogen medewerker bent die graag voor de organisatie werkt. Doordat je je werk met plezier doet, voel je je vitaler en ben je minder vaak ziek. Bovendien lever je betere zorg waardoor ook onze cliënten tevreden zijn. Met plezier je werk doen is dus goed voor zowel de medewerker, als de cliënt, als de organisatie. Een win-win-win situatie dus.

Wat doen wij als organisatie om onze mensen werkgelukkig te maken?  

Het belangrijkste is dat alle randvoorwaarden goed zijn ingeregeld, zodat je als medewerker je werk kan doen. Hierbij denk ik vanuit “less is more” en moet je dus eenvoudig zaken kunnen navragen, opzoeken of registreren. De afdeling HR is druk bezig om deze processen te versimpelen. Daarnaast vinden we het binnen de organisatie heel belangrijk dat de onderlinge verbondenheid in de teams goed is. Dit meten we binnenkort door bij alle medewerkers navraag te doen over werkgeluk en hoe dit beleeft wordt binnen onze organisatie. Alleen dan kunnen we leren van elkaar!

De balans tussen privé en werk is heel belangrijk, die moet in evenwicht zijn.

Kim Martens
Interim HR manager | Servicebureau

Kim
Meest recente vacatures

{{offer.title}}

Wondzorg
  • {{offer.department.split('Allerzorg | ').join('')}}
{{offer.city}}Bekijk vacature